برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

شیشه سکوریت مات

شیشه سکوریت مات ایا میدانستید که این سازه به یکی از محبوب ترین سازه ها در قرن بیست و یکم شناخته شده است؟ این سیستم  از شیشه های معمولی یا خام هفت برابر قوی تر است و کاربرد های بسیار زیادی دارد.
این شیشه با نام دیگر شیشه میرال نیز شناخته میشود. اما این سیستم در عموم مردم به عنوان شیشه نشکن شناخته است. این شیشه ها دارای ایمنی بسیار بالایی میباشد و در برابر عموالی مانند ضربه ، باد های شدید ، اتش ، حرارت و … مقاوم است و کاربرد های بسیار زیادی دارد مانند نمای شیشه ای : اگر دقت کرده باشید نمای شیشه ای به یکی از محبوب ترین سازه ها تبدیل شده است و شیشه ی به کار رفته در این نما از جنس شیشه های سکوریت و یا بسته به سلیقه مشتری شیشه سکوریت مات میباشد. حمام های شیشه ای ، بالکن شیشه ای و … از شیشه سکوریت و یا سیستم مات استفاده میکنند. شیشه سکوریت مات نوعی از شیشه سکوریت میباشد . در ادامه ی مقاله موضوع های زیر را بررسی خواهیم کرد ؟

1- شیشه سکوریت مات چیست ؟ 

2- ویژگی های سیستم مات چیست ؟ 

3- موارد کاربرد این نوع سیستم  در کجاهاست ؟

4- انواع مختلف این سیستم  به لحاظ شفافیت 

5- توضیحاتی در مورد شیشه سکوریت ؟

6- تفاوت بین این شیشه  و شیشه خام و یا معمولی 

7- معایب شیشه سیستم مات کن  چیست ؟

8- انواع سیستم مات کدام است ؟

اجرای نمای شیشه ای به صورت حرفه ای

شیشه سکوریت مات چیست ؟

در این مقاله سعی داریم تا اطلاعات مفیدی از سیستم مات  را خدمت شما عزیزان شرح دهیم تا با کاربرد این سیستم  ، معایب این شیشه و … آشنا شوید . پس در ادامه ی مطالب همراه ما باشید تا در مورد این نوع سیستم اطلاعات مفیدی را کسب کنید. شاید برای شما عزیزان این سوال پیش بی اید که اولین بار کی شیشه سکوریت به وجود امد . تولید این نوع شیشه اولین بار در سال 1929 میباشد که این شیشه اولین بار در اون سال به تولید رسید. بعد از تولید اولیه شیشه سکوریت  پیشرفت بسیار چشم گیری در عرصه تولید آینه و شیشه سکوریت صورت گرفت. و از آن پس این شیشه ها بسیار محبوب و پرطرفدار شدند. شاید این سوال برای شما پیش بی اید که اولین شیشه سکوریت در ایران به چه تاریخی برمیگردد. در جواب این سوال باید بگوییم که اولین شیشه سکوریت در ایران که تولید شده حدودا چیزی نزدیک به پنجاه سال پیش بوده است. در آن زمان به صورت امروزی نبود که شیشه ها با دستگاه و وسایل های امروزی تولید شود در اون سال ها تولید به صورت کاملا دستی بوده . یکی از اویل کارخانه های که شیشه سکوریت را در ایران تولید و عرضه کرد کارخانه میرال بود. تا چندین و چند سال کارخانه میرال به تولید این شیشه ها میپرداخت . ولی در گذر زمان دستگاه های جدید کوره سکوریت به ایران راه پیدا کرد و بعد از آن بوده که تولید این شیشه گسترش یافت و امروزه کشور ایران یکی از بزرگ ترین تولید کننده های شیشه سکوریت در خاورمیانه میباشد. امروزه صادرات بسیار زیادی به خارج از کشور را داریم . شرکت کامادور نیز یکی از صادر کننده های شیشه سکوریت به کشور های همسایه میباشد. قبل از تولید شیشه سکوریت مات از برچسب های مات کننده شیشه استففاده میشود . این برچسب ها به صورت های مختلف طرح دار و ساده عرضه میشدند که به روی شیشه سکوریت میچسبیدند.

شیشه سکوریت مات

شیشه سکوریت مات یکی از محبوب ترین نوع شیشه ها میباشد که کاربرد های بسیار زیادی دارد. در قدیم قبل از تولید شیشه سکوریت مات از برچسب های مات کننده برای مات کردن شیشه سکوریت اسفاده میشده است . که این برچسب ها در انواع مختلف طرح دار یا ساده ارائه میشده و هرکس بسته به سلیقه خود از این برچسب ها استفاده میکرده است. اما امروزه با تولید شیشه سکوریت مات از این برچسب ها استفاده نمیشود. یکی از مزیت هایی که در تولید شیشه سکوریت مات هست این است که مشکلات برچسب را ندارد که هوا در بین این برچسب ها و شیشه تجمع کند یا قابللیت چسبدگیش را از دست بدهد. شیشه سکوریت مات یکی از محبوب ترین انواع شیشه سکوریت میباشد.

ویژگی های شیشه سکوریت مات چیست ؟

1- در این شیشه ها ضخامت بسیار زیاد است.

2- استحکام بسیار بالایی در این سیستم وجود دارد.

3- این سیستم میتواند فشار بسیار زیادی را تحمل کند و نشکند .

4- این شیشه ها در مقابل شکستن بسیار ایمن میباشند و دارای مقاموت و ایمنی بالایی هستند.

5- عملکردی که شیشه سکوریت دارد نسبت به شیشه های معمولی یا خام بهتر و عالی تر است.

6- این سیستم بار بیشتری را نسبت به شیشه های معمولی یا خام تحمل میکند.

کاربرد شیشه سکوریت مات در کجاهاست ؟

همانطور که در مطالب بالا به آن اشاره شده شیشه سکوریت مات یکی از پر طرفدار ترین نوع شیشه سکوریت میباشد . شیشه سکوریت مات در محل هایی که نیاز به جدا سازی دارد از آن استفاده میشود . شاید برایتان سوال پیش بی اید دقیقا در کجاها به طور مثال باید بگوییم که در مناطقی مثل : اورژانس بیمارستان ها ، ویترین هایی شیشه ای طلا فروشی ، درمانگاه ها ، کفش پوش مکان های خاص ، در خانه ها شخصی هم از شیشه های سکوریت مات نیز استفاده میشود ، در دفاتر اداری و تجاری ، به صورت پارتیشن ها در دفاتر و خانه های شخصی از شیشه سکوریت مات استفاده میشود . برای زیبایی از شیشه سکوریت مات در حمام شیشه ای استفاده میشود و کاربرد بسیار زیادی دارد و خیلی از مشتری ها برای سرویس خود از شیشه های سکوریت مات استفاده میکنند. در مکان ورزشی هم از شیشه های سکوریت مات برای کابین ها استفاده میشود . شیشه سکوریت به علت ایمن بودن و مقاومتی که نسبت به شیشه های معمولی و خام دارد بسیار کاربردی و پرطرفدار میباشد. شیشه سکوریت مات یکی از پر طرفدار ترین شیشه ها یکی از انواع شیشه سکوریت میباشد .

انواع شیشه سکوریت از لحاظ شفافیت چیست ؟

این شیشه ها از لحاظ شفافیت به سه دسته تقسیم میشود

1- سوپر کلیر

2- فلوت

3- کریستال

شفاف ترین این شیشه ها کریستال میباشد . این شیشه ها هم در ضخامت های مختلفی قابل تولید و عرضه میباشد . در ادامه ی مطالب سعی داریم تا انواع شیشه سکوریت و کاربرد های این شیشه  برای شما عزیزان توضیحاتی را ارائه بدهیم . پس در ادامه ی مطالب همراه ما باشید.

شیشه سکوریت چیست ؟

شیشه سکوریت به شیشه هاییگفته میشود که مقاومت آن ها هفت برابر بیشتر از شیشه های معممولی و خام میباشد و انواع مختلفی دارد سیستم مات از ایمنی بالایی برخوردار است و در مقابل اعوامل طبیعی مانند باد های شدید و همچنین در برابر ضربه های سنگین بسیار مقاوم است و از همین رو به این شیشه ها شیشه ها نشکن هم می گویند . اما باید این را به خاطر داشته باشید که شکستن یکی از خواص بارز شیشه ها میباشد یعنی هر شیشه ای احتمال شکستن دارد اما شیشه سکوریت مقاوم تر است نسب به شیشه های معمولی و خام و این شیشه هم اگر ضربات بسیار سنگین و خارج از تحمل این شیشه به این شیشه ها وارد شود شکسته میشود .

اما چه چیزی باعث شده که این شیشه از ایمنی بالایی برخورد دار باشد ؟ دلیل این است که اگر شیشه های خام و یا معمولی دچار شکستی شود به قطعات شمشیری مانند در می اید و میتواند اسیب جسمی را به همراه داشته باشد. اما شیشه های سکوریت در زمان شکستن کاملا پودر میشود و به قطعات ریز بی خطر تبدیل میشود این امر سبب شده است تا این شیشه ایمن و بی خطر باشند . برای همین هم هست که این شیشه ها بسیار محبوب و پرطرفدار است .

به این علت که در مکان های مختلفی باید از شیشه استفاده شود باید دنبال این باشیم که در حین استفاده از این شیشه ها ایمنی را نیز تضمین کنیم . محیط هایی که از شیشه استفاده میکنند معمولا زیبا و مدرن میشوند برای همین است زمانی در محیطی از شیشه ای ساتفاده میکنیم باید خطرات آن را کاهش دهیم تا بتوانیم با اطمینان خاطر بیشتری از این شیش ها استفاده کنیم. برای همین هم هست که شیشه سکوریت به دلیل امنیت و ایمنی بالا و همینطور مقاوم بودن مورد توجه قرار میگیرد و در زمان شکستن هیچ اسبی به هیچکس وارد نمیشود.

تفاوت بین شیشه سکوریت مات و شیشه های معمولی

بین شیشه سکوریت مات و شیشه های خام تفاوت هایی وجود دارد که شاید برای هرکسی این تفاوت ها مشخص نباشد در ادامه مطالب سعی داریم تا این تفاوت ها را برای شما عزیزان شرح دهیم تا با تفاوت بین شیشه سکوریت مات و شیشه های خام یا معمولی آشنا شوید . پس در ادامه ی مقاله همراه ما باشید.

تفاوت اول شیشه سکوریت و شیشه خام

اولین مرحله در تولید و ساخت این شیشه ها میباشد . شیشه های خام یا معمولی را در کوره هایی که مخصوص این کار طراحی و ساخته شده اند با دمای بسیار بالا حرارت میدهند .
یعنی اینکه برای تولید شیشه سکوریت شیشه های خام را در این کوره ها وارد میکنند و به آن دمای زیادی را میدهند و بعد از آن به سرعت هوای سرد را با فشار زیاد به این کوره ها وارد میکنند و بعد از یک شوک الکتریکی این شیشه ها به وجود می اید و شیشه سکوریت شکل میگیرد . پس در مرحله اول در تولید و ساخت با یک دیگر متفاوت میباشند.

تفاوت دوم شیشه سکوریت مات و شیشه های معمولی

تفاوت دوم این شیشه ها را در قسمت های بالا به آن اشره کردیم . تفاوت دوم این است که شیشه های سکوریت در برابر ضربه ، باد و حرارت مقاوم عمل میکند و در صورت شکستن کاملا پودر میشود و به قطعات ریز بی خطری تبدیل میشود .
اما شیشه های معمولی یا خام اینطور نیست و در برابر ضربه ، حرارت و باد خیلی مقاوم نیستند و در صورت شکستن به قعطات ریز بی خطر تبدیل نمیشود و قعطات بزرگ و برنده تبدیل میشود .

تفاوت سوم شیشه های سکوریت و شیشه خام و یا معمولی

تفاوت سوم این شیشه ها این است که شیشه های معمولی تا دمای 60 درجه سانتی گراد مقاوم میباشند . اما شیشه های سکوریت تا دمای 300 درجه سانتی گراد مقاومت دارد و نمیشکند . پس با دانستن تفاوت بین شیشه سکوریت مات و شیشه های معمولی دانستید که شیشه سکوریت هفت برابر مقاوم تر از شیشه های معمولی میباشد.

معایب شیشه مات کن چیست ؟

یکی از مشکلاتی که شیشه مات کن ها دارد این است که نصب شیشه مات کن بر روی شیشه سکوریت بسیار دشوار و زمان بر است . این یکی از مشکلات بزرگ شیشه مات کن ها است .

اگر موقع چسباند بی دقت باشیم حباب های هوا بر زیر این شیشه مات کن ها جمع میشود که باعث جلوه ی زشتی میشود برای همینب اید با دقت آن ها را نصب کرد.

اما زمانی که شیشه سکوریت مات به وجود امد این مشکلات قبلی از بین رفت و کار راحت تر شده است.

انواع شیشه سکوریت مات کن کدام است ؟

1-  سیستم مات طرح دار

2- شیشه های مات رنگی

3- شیشه های مات حکاکی شده

4- شیشه های مات دوجداره

5- شیشه  لمینیت

 

شرکت کامادر شرکت شیشه سکوریت در تهران در زمینه تولید، فروش، نصب و تعمیر انواع شیشه سکوریت از جمله شیشه نما، شیشه بالکنی، شیشه حمام، پارتیشن شیشه ای، آلاچیق شیشه ای و… با کارشناسان مجرب و دارای گواهینامه بین المللی آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند. برای مشاووره و کارشناسی رایگان باشماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید . برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.

قیمت شیشه سکوریت

قیمت شیشه سکوریت  بستگی به ابعاد و اندازه هایی دارد که توسط مشتری به مجری داده میشود و قیمت هر پروژه با پروژه دیگر در شرکت کامادور متفاوت میباشد و این تفاوت بخاطر ابعاد و اندازه های مختلف این شیشه  میباشد.
پس شما برای اطلاع دقیق از قیمت های شیشه سکوریت مات با شماره های درج شده در سایت کامادور تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما بعد از گرفتن اطلاعات لازم قیمت این شیشه ها   را به شما عزیزان اعلام کنند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]