شیشه ی حمام چیست ؟

شیشه حمام به چه شیشه ای می گویند ؟ چه کاربرد هایی دارد ؟ مزایا و معایب آن چیست ؟ در این مقاله سعی داربم تا به همه ی این سوالات در مورد شیشه حمام پاسخ دهیم پس در ادامه مطالب همراه ما باشید. شیشه ی حمام : به قسمت جدا کننده سرویس بهداشتی حمام از بقیه محیط سرویس بهداشتی حمام شیشه ای گفته میشود . باید توجه داشت که شیشه ای که در این محیط به کار گرفته میشود باید ضد آب باشد و در برابر رطوبت بسیار مقاوم عمل کند . اگر شیشه ای به کا برده شود که ضد آب نباشد و در برابر رطوبت مقاوم نباشد کیفیت کار از بین میرود و عملا خروجی نامناسبی را خواهیم دید. پس باید حتما شیشه ای که به کار برده میشود ضد آب و در برابر رطوبت مقاوم عمل کند. استفاده از برنج آبکاری شده و فلز آلومینیوم ، پلاستیک و استیلنس استیل در حمام شیشه ای موردی ندارد و میشود از این موارد استفاده کرد . برای استحکام و سبکی آلومینیوم از پروفیل های ریلی و پروفیل های دیواری استفاده میشود. از برنج آبکاری شده برای ساخت غلطک های ریلی که به مقاومت بسیار بالا در برابر خوردگی دارند استفاده میشود. برای زیبا سازی و همینطور استحکام نسبتا مقاوم برای دستگیره ها و بازو های نگه دارنده از استیلنس استیل استفاده میشود.  این روز ها شیشه حمام بسیار محبوب شده و خیلی از طراحان دکوراسیون و همینطور ساکنین یک خانه به قسمت های سرویس بهداشتی هم توجه میکند و دکور زیبا برای این قسمت از خانه به امری مهم تبدیل شده است. که این روز ها شاهد سفارش های زیادی برای شیشه ی حمام هستیم.

انواع شیشه ی حمام

از زمانی که شیشه ی حمام در بین مردم و حتی در بین طراحان دکوراسیون محبوب شده است سازندگان پارتیشن حمام ترغیب شده اند تا انواع مختلفی از آن را تولید و عرضه کنند.که در ادامه ی مطلب برای شما عزیزان انواع شیشه حمام را توضیح خواهیم داد.

1- شیشه حمام ریلی

2- حمام شیشه ای تک درب

3-سیستم لولایی

شیشه حمام ریلی چیست ؟

این نوع شیشه محبوب ترین حمام شیشه ای در بین مردم است و طرفداران بسیار زیادی دارد. در این سیستم شیشه متحرک به صورت کشویی در پشت شیشه ی ثابت به حرکت در می اید و باز و بسته میشود . این مدل نسبت به مدل های دیگر کاربرد های بسیار فراوانی دارد و از آب بندی بهتری نسبت به سایر حمام های شیشه ای برخوردار است . این سیستم میتواند تک درب تا سه درب را پوشش دهد. از همین رو به همین علت های گفته شده این سیستم دارای محبوبیت فراوانی شده است و پر کاربرد ترین سیستم نسبت به سایر موارد گفته شده میباشد.

سیستم تک درب چیست ؟

شیشه حمام تک درب هم دارای محبوبیت هست و طرفداران خاص خودش را دارد . طراحان بسیاری محیط قسمت دوش را به وسیله 3 ضلع از دیوار احاطه میکنند و ضلع های باقی مانده طولی برابر با 80 سانتی متر را دارند. که به وسیله ی حمام شیشه لولایی متحرک باز و بسته میشود . عرض این نوع سیستم میتواند بین 60 تا 80 سانتی متر متغیر باشد. این سیستم هم به نوبه ی خود محبوبیت و کارایی های منحصر به فرد خود را دارد.

حمام شیشه ای لولایی چیست ؟

این سیستم هم دارای محوبیت های بسیار زیادی میباشد ولی بیشتر بین افراد نقشه کش یا افراد جهان دیده محبوبیت های بیشتری را دارد . در این نوع سیستم درب به صورت لولایی باز و بسته میشود و میتوان آن را به این صورت باز یا بسته کرد . در مقایسه با شیشه ی حمام ریلی نیاز کمنری به نیروی دست برای باز و بسته شدن را دارد . باید به این نکته توجه کرد که هنگام باز و بسته کردن درب حواسمان باشد درب به قسمت های دیگر سرویس بهداشتی برخورد فیزکی نداشته باشد . همانطور که میدانید شیشه ی حمام فریم لس یک نوع از سیستم های لولایی میباشد.

مزیت های شیشه ی حمام چیست ؟

1- این سیستم آب را بهتر به راه آبی که در زمین قرار دارد هدایت میکند.

2- این شیشه ها از رشد و تکثیر باکتری ها در سرویس بهداشتی جلوگیری میکنند.

3- استفاده از این سیستم باعث عمر طولانی تر محصولات دیگر در سرویس بهداشتی میشود.

4-  نظافت راحت تری دارد به این علت که استفا ه از این سیستم باعث جلوگیری پاشش آب به قسمت های دیگر میشود.

5- در بخش دوش به علت کوچک تر شدن فضا بخار را نگه میدارد و باعث میشود دما در این قسمت بسیار مناسب باشد. 

شرکت کامادر شرکت شیشه سکوریت در تهران در زمینه تولید، فروش، نصب و تعمیر انواع شیشه سکوریت از جمله شیشه نما، شیشه بالکنی، شیشه حمام، پارتیشن شیشه ای، آلاچیق شیشه ای و… با کارشناسان مجرب و دارای گواهینامه بین المللی آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند. برای مشاوره و کارشناسی رایگان باشماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید. برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.