برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 5]

سقف شیشه ای اسکای لایت

سقف شیشه ای اسکای لایت  یکی از پیچیده ترین و دشوارترین سازه ها در دنیا می باشد که تعداد کمی در آن دانش و تخصص دارند. ما در این مقاله به موضوعاتی به شرح ذیل می پردازیم:

سقف شیشه ای اسکای لایت چیست؟

آیا سقف شیشه ای مقاوم است؟

نکاتی که باید در مورد سقف های شیشه ای بدانید!

نحوه نصب سقف شیشه ای یا اسکای لایت

قیمت سقف شیشه ای یا اسکای لایت چقدر است؟ 

سقف شیشه ای اسکای لایت چیست؟

هیچ چیزی مانند سقف شیشه ای اسکای لایت برای ایجاد حس زیبایی برای فضای داخلی ساختمان و ورود نور به خانه و ارتباط ارگانیک با فضای بیرونی ساختمان وجود ندارد. استفاده از این شیشه ها در سراسر ساختمان می تواند نور طبیعی را در طول روز منتشر کند.

در نتیجه نیاز به نور مصنوعی را کاهش می دهد. همچنین به محیط کار و فضای عمومی انرژی می بخشد و فضای بی نظیری و روشنی را ایجاد می کند.

شیشه های سقفی بسیار مباحث پیچیده ای دارد. در واقع سخت ترین و پیچیده ترین مباحث سازه ای مربوط به بحث اسکای لایت می شود.

سقف شیشه ای اسکای لایت

آیا سقف شیشه ای اسکای لایت مقاوم است؟

سقف شیشه ای اسکای لایت : کارشناسان ما بسته به نوع ، معماری و طراحی ساختمان باید استانداردهای مربوط به شیشه های سقف را در نظر می گیرند. شیشه باید به اندازه ای قوی باشد تا بتواند بار ناشی از بارش برف و آب باران را تحمل کند.

همچنین در برابر فشار ناشی از سرما و گرما مقاوم باشد تا نشکند به همین دلیل از شیشه سکوریت لمینت برای سقف شیشه ای اسکای لایف استفاده می شود. این نوع شیشه ها در صورتی که بشکند خرد نمیشود و به قطعه قطعه شده و به دلیل چسبی که دارد نمی ریزد.

 

چه کسی سقف شیشه ای اسکای لایت را نصب می کند؟

 

سقف شیشه ای اسکای لایت: همان طور که اشاره کردیم ، سقف ششه ای اسکای لایت پیچیده ترین و سخت ترین سازه است که نیاز به فرد متخصص برای طراحی و نصب دارد. نصاب باید نسبت به موارد ذیل دانش و تجربه کافی داشته باشد:

درباره آهن کشی و مقاطع آلومینیوم دانش کافی داشته باشد.

بداند از چه مقطع آلومینیوم در چه مکان هایی می تواند استفاده کند و از چه مقاطع آلومینیومی می توان استفاده کرد تا بتواند بار را تحمل کند.

از چه سیستم هایی از جمله فیس کپ، فریم لس استفاده شود. زیرا بیشتر اسکای لایت هایی بعد از اینکه ساخته و نصب می شود دچار مشکلاتی می شوند مثلا در جایی که مناسب فیس کپ نیست از این سیستم استفاده شده ،آب در فیس کپ ها آب جمع می شود در نتیجه تخلیه آب به مشکل برمی خورد.

در یک پروژه اجرایی توسط همکاران این مشکل مشاهده شده بود و سقف پر از خاک و گل شده بود که نمای زشتی برای ویلا ایجاد کرده بود. اگر شیبی برای این سقف در نظر گرفته می شد، این مشکل ایجاد نمی شد. یا در مورد دیگر شیب به درستی در سقف ایجاد شده بود اما درزبندی درستی انجام نشده بود در نتیجه آب به داخل ساختمان نفوذ می کرد.

در نتیجه کار بسیار پیچیده است و نیاز به دانش ، دقت فراوان و تجربه کافی دارد.

نحوه نصب سقف شیشه ای یا اسکای لایت

اجرای سقف شیشه ای اسکای لایت مشابه نمای شیشه ای کرتین وال می باشد. مانند سیستم نمای کرتین وال از متریال های آلومینیوم ، مولین استفاده می شود. شاسی کشی زیر دارد که آلومینیوم روی شاسی کشی قرار میگیرد.

نوع دیگری از اجرای سقفی است که که دماغه کرتین وال بر روی قوطی آهنی نصب می شود که بر اساس استانداردها و ابعادهای مشخص اجرا می شود. اگر قرار باشد روی شیشه ها راه رفته شود از شیشه های مستحکم مانند شیشه لمینت 16 میل استفاده شود. در غیر اینصورت از شیشه های دوجداره یا شیشه سکوریت برای کاهش قیمت استفاده می شود.

 

فیلم نصب سقف شیشه ای اسکای لایت

قیمت سقف شیشه ای یا اسکای لایت

سقف شیشه ای اسکای لایت یکی از پرهزینه ترین سازه ها می باشد. حتی نصب آن نیز هزینه بالایی دارد زیرا علاوه بر سختی کار، خطر زیادی دارد. به همین دلیل تعداد کمی در این زمینه فعالیت می کنند. تقریبا تفاوت چشمگیری در قیمت متریال با قیمت نصب وجود ندارد.

مثلا اگر قیمت متریال ها 4 میلیون تومان باشد، حداقل هزینه دستمزد نصب 2 میلیون تومان برآورد می شود. به طور کلی نمای اسکای لایت از متری 6-7 میلیون تومان شروع می شود و تا متری 14 -15 میلیون می رسد.

البته قیمت برخی سازه های خاص تا 50-60 میلیون تومان نیز می رسد که 30 میلیون هزینه متریال ها و الباقی هزینه ها مربوط به نصب و حمل و نقل می شود.

بنابراین به طور میانگین 6-7 میلیون تومان قیمت پایه کار می باشد و تا 15 میلیون تومان و بیشتر در نظر گرفته می شود.

نکاتی که باید در مورد سقف شیشه ای اسکای لایت بدانید!

اطمینان حاصل کنید که آهن کشی به درستی انجام شود

 برای این کار از آهن های با ضخامت کم و از جنس استیل استفاده می شود تا نه تنها ظریف و زیبا می شود بلکه سقف وزن کمتری را تحمل می کند.

بودجه مناسبی را در نظر بگیرید!

به طور کلی شیشه گرانتر از آجر و سایر مصالح ساختمانی است. اما مزایای بیشتری نسبت به سقف معمولی دارد.
اگر می خواهید هزینه ها را کاهش دهید، هزینه های آهن کشی را کاهش دهید . برای این کار با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

مطمئن شوید که قادر به تمیز کردن سقف شیشه ای هستید؟

سقف شیشه ای اسکای لایت به حداقل شیب نیاز دارند که مقدار 1٪ است. با این شیب به سرازیری آب باران و برف و هرگونه بار اضافی از جمله برگ درختان ، گرد و غبارهایی که بر روی سقف میریزد ،کمک خواهد کرد. معمولاً شیب 5٪ یا بیشتر مناسب برای تمیز نگه داشتن شیشه بخصوص در آب و هوای مرطوب می باشد.

مطمئن شوید که فضای مناسبی برای بالارفتن از نردبان برای نگهداری و شستشوی شیشه ها دارید ، چه این کار را خودتان انجام دهید و چه به خدمات نظافت بسپرید. معمولا شستشو و نظافت هر شش ماه یکبار توصیه می شود.

قبل از نصب سقف شیشه ای فضای مورد نظر خود را انتخاب کنید!

 

مهم است قبل از نصب سقف شیشه ای اسکای لایت فضای خود را انتخاب کنید. اگر می خواهید این سقف را در اتاقی نصب کنید که تلویزیون در آن تماشا می کنید بهتر است در تصمیم خود دقت کننید . زیرا نور از خارج به صفحه تلویزیون تابیده و نور خیره کننده ای به چشمان شما در هنگام تماشای تلویزیون می رسد. بهتر است این سقف را در گلخانه خود و اتاقی که نیاز به نور آفتاب دارید نصب کنید.

می توانید از شیشه رنگی استفاده کنید

اگر در حال ایجاد یا بازسازی فضای زیر شیروانی هستید ، می توانید از شیشه های رنگی برای این کار استفاده کنید. همچنین برای سقف های کوتاه مانند آلاچیق نیز می توانید از این شیشه ها استفاده کنید. دلیل استفاده از این شیشه ها علاوه بر اینکه نمای زیبایی به ساختمان شما می دهد بلکه نور کمتری وارد فضا می کند. همچنین حریم شخصی شما با کاهش دید حفظ می شود.

می توانید روی سطح سقف شیشه ای راه بروید!

از آنجائیکه جنس سقف شیشه ای از جنس شیشه لمینت است که چند لایه می باشد، راه رفتن روی شیشه با خطر کاهش لغزش وجود دارد. 

 

سوالات متداول

سقف شیشه ای آیا مقاوم است ؟

هیچ چیزی مانند سقف شیشه ای برای ایجاد حس زیبایی برای فضای داخلی ساختمان و ورود نور به خانه و ارتباط ارگانیک با فضای بیرونی ساختمان وجود ندارد. استفاده از این شیشه ها در سراسر ساختمان می تواند نور طبیعی را در طول روز منتشر کند

در نتیجه نیاز به نور مصنوعی را کاهش می دهد. همچنین به محیط کار و فضای عمومی انرژی می بخشد و فضای بی نظیری و روشنی را ایجاد می کند.

شیشه های سقفی بسیار مباحث پیچیده ای دارد. در واقع سخت ترین و پیچیده ترین مباحث سازه ای مربوط به بحث اسکای لایت می شود.

چه کسی سقف شیشه ای یا اسکای لایت را نصب می کند ؟

همان طور که اشاره کردیم ، اسکای لایت پیچیده ترین و سخت ترین سازه است که نیاز به فرد متخصص برای طراحی و نصب دارد. نصاب باید نسبت به موارد ذیل دانش و تجربه کافی داشته باشد:

  • درباره آهن کشی و مقاطع آلومینیوم دانش کافی داشته باشد.
  • بداند از چه مقطع آلومینیوم در چه مکان هایی می تواند استفاده کند و از چه مقاطع آلومینیومی می توان استفاده کرد تا بتواند بار را تحمل کند.
  • از چه سیستم هایی از جمله فیس کپ، فریم لس استفاده شود. زیرا بیشتر اسکای لایت هایی بعد از اینکه ساخته و نصب می شود دچار مشکلاتی می شوند مثلا در جایی که مناسب فیس کپ نیست از این سیستم استفاده شده ،آب در فیس کپ ها آب جمع می شود در نتیجه تخلیه آب به مشکل برمی خورد. در یک پروژه اجرایی توسط همکاران این مشکل مشاهده شده بود و سقف پر از خاک و گل شده بود که نمای زشتی برای ویلا ایجاد کرده بود. اگر شیبی برای این سقف در نظر گرفته می شد، این مشکل ایجاد نمی شد. یا در مورد دیگر شیب به درستی در سقف ایجاد شده بود اما درزبندی درستی انجام نشده بود در نتیجه آب به داخل ساختمان نفوذ می کرد.در نتیجه کار بسیار پیچیده است و نیاز به دانش ، دقت فراوان و تجربه کافی دارد.

نحوه نصب سقف شیشه ای چگونه است ؟

اجرای اسکای لایت مشابه نمای شیشه ای کرتین وال می باشد. مانند سیستم نمای کرتین وال از متریال های آلومینیوم ، مولین استفاده می شود. شاسی کشی زیر دارد که آلومینیوم روی شاسی کشی قرار میگیرد.

نوع دیگری از اجرای سقفی است که که دماغه کرتین وال بر روی قوطی آهنی نصب می شود که بر اساس استانداردها و ابعادهای مشخص اجرا می شود. اگر قرار باشد روی شیشه ها راه رفته شود از شیشه های مستحکم مانند شیشه لمینت 16 میل استفاده شود. در غیر اینصورت از شیشه های دوجداره یا شیشه سکوریت برای کاهش قیمت استفاده می شود. 

قیمت سقف شیشه ای چقدر است ؟

سقف شیشه ای یا اسکای لایت یکی از پرهزینه ترین سازه ها می باشد. حتی نصب آن نیز هزینه بالایی دارد زیرا علاوه بر سختی کار، خطر زیادی دارد. به همین دلیل تعداد کمی در این زمینه فعالیت می کنند. تقریبا تفاوت چشمگیری در قیمت متریال با قیمت نصب وجود ندارد. مثلا اگر قیمت متریال ها 4 میلیون تومان باشد، حداقل هزینه دستمزد نصب 2 میلیون تومان برآورد می شود. به طور کلی نمای اسکای لایت از متری 6-7 میلیون تومان شروع می شود و تا متری 14 -15 میلیون می رسد. البته قیمت برخی سازه های خاص تا 50-60 میلیون تومان نیز می رسد که 30 میلیون هزینه متریال ها و الباقی هزینه ها مربوط به نصب و حمل و نقل می شود.

بنابراین به طور میانگین 6-7 میلیون تومان قیمت پایه کار می باشد و تا 15 میلیون تومان و بیشتر در نظر گرفته می شود.

چه نکاتی را باید در مورد سقف شیشه ای بدانیم ؟

اطمینان حاصل کنید که آهن کشی به درستی انجام شود . برای این کار از آهن های با ضخامت کم و از جنس استیل استفاده می شود تا نه تنها ظریف و زیبا می شود بلکه سقف وزن کمتری را تحمل می کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 5]