راهنمای نحوه نصب جک درب پارکینگ بیرون بازشو

برای اتوماتیک کردن درب های پارکینگ از جک استفاده می شود. با توجه به ابعاد درب و فضای موجود برای باز و بسته شدن از جک های متفاوتی استفاده می شود. در صورتی که درب ها فضای کافی برای باز و بسته شدن در داخل را نداشته باشند از جک پارکینگی بیرون بازشو استفاده می شود. حال کارکرد این جک ها به چه صورت است و چگونه نصب می شود؟ با ما در ادامه همراه باشید تا به این موضوع بپردازیم.

کارکرد جک پارکینگی چیست؟

امروزه به دلیل افزایش جمعیت و تردد بالای اتومبیل ها در برج ها و مجتمع های مسکونی و اداری نیاز به درب اتوماتیک بیشتر از گذشته احساس می شود. درب هایی که تنها با فشردن دکمه ریموت باز و بسته می شوند. از مزایای این درب ها علاوه اینکه برای ساکنین رفاه فراهم می کند بلکه از اتلاف زمان جلوگیری می کند. با جک های پارکینگی درب های دستی اتوماتیک می شوند.

جک درب پارکینگ بیرون بازشو چیست؟

با توجه به کارکرد و نوع ساختار درب ها جک های متفاوتی در بازار موجود می باشد. همچنین با توجه به نوع نصب جک ها به دو نوع جک پارکینگی بیرون بازشو و جک پارکینگی معمولی تقسیم می شود. به طور معمول جک ها به گونه ای نصب می شود که درب ها به داخل باز و بسته می شود. اما در برخی موارد در داخل فضای کافی برای باز و بسته شدن درب وجود ندارد بنابراین از جک های بیرون بازشو استفاده می شود.

جک-پارکینگی-بیرون-بازشو

کدام نوع جک پارکینگی بیرون بازشو را انتخاب کنیم؟

همان طور که اشاره کردیم تنوع در جک ها به دلیل نوع کارکرد و ساختار درب زیاد است. بهترین گزینه ها در جک های بیرون بازشو هیدرولیکی و تلسکوپی می باشد. برای خرید این نوع جک ها به طول شفت آنها دقت کنید. طول شفت بلندتر برای این نوع درب ها مناسب است.

نکته ای که در خصوص نصب این نوع جک ها دارد ایسنت که برخلاف جک پارکینگی معمول که در پایین درب نصب می شود، در بالای درب نصب می شود. بنابراین باید فضای کافی برای نصب داشته باشید.

قطعات جک پارکینگی بیرون بازشو

قطعاتی به صورت مشترک در همه جک ها وجود دارد که با توجه به برند و نوع آن قطعه های کمتر یا بیشتر دارد. این قطعات شامل :

  • اهرم ها
  • بازوهای جک
  • موتور
  • تابلو فرمان
  • سیم کشی
  • فلاشر
  • سنسور چشمی
  • ریموت
  • برد

نکات مهم قبل از خرید جک پارکینگی بازشو

  • به وزن و ارتفاع درب دقت کنید.
  • درب شما تک لنگه یا دو لنگه می باشد.
  • در مورد برند ایرانی و خارجی آن تحقیق کنید. جک های ایرانی برای درب های با تردد محدود و جک های ایرانی برای ترددهای زیاد استفاده می شود.
شرکت کامادر در زمینه تولید، فروش، نصب و تعمیرکرکره برقی، درب اتوماتیک، جک پارکینگی، شیشه سکوریت و کابین حمام با کارشناسان مجرب و دارای گواهینامه بین المللی آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند. برای مشاوره و کارشناسی رایگان با شماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید. برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.

 

نحوه نصب جک درب پارکینگ بیرون بازشو

  1. نصب پایه یا پلیت برای سوار کردن بازوهای جک

در ابتدا برای زیرسازی باید صفحه با پنل را روی درب پارکینگ درست مانند نصب سایر جک های داخل بازشو نصب کرد. سپس برای نصب اهرم ها و بازوهای جک باید پایه و پلیت را در بالای جک نصب کرد. دلیل موقیت نصب در بالای درب اینست که در اثر برخورد افراد یا اتومبیل با جک در بیرون از پارکینگ آسیب نبیند. ابعاد این پلیت ها از 5-7 سانتیمتر متغیر است.

  1. نصب بازوها و اهرم های جک

بعد از نصب پایه و پلیت بر روی درب بازوهای جک بر روی آن سوار می شود. این مرحله دشوار است و نیاز به تبحر و تجربه کافی دارد. زیرا توجه به زاویه جک بسیار مهم است.

  1. سیم کشی

بعد از اتمام نصب بازوها نوبت به اتصالات برقی و انجام سیم کشی می رسد. بهتر است قبل از نصب به نوع سیم کشی و نزدیکی به جریان برق اطمینان حاصل کنید تا نیاز به سیم کشی زیاد نداشته باشد.

  1. نصب موتور، برد و تابلوی فرمان

بعد از انجام سیم کشی باید موتور، برد و تابلوی فرمان را روی درب نصب کرد.

  1. نصب سایر قطعات

فلاشر، سنسورهای چشمی در قسمت تحتانی درب نصب می شود. باید دقت کنید که روبروی آن مانعی وجود نداشته باشد.

  1. تنظیمات

تنظیم ریموت (کد دهی) و برنامه های مرتبط با زمان بندی باز و بسته شدن درب آخرین مرحله از نصب این نوع جک می باشد. نکته : حتما توجه داشته باشید چند بار بعد از اتمام کار درب را با ریموت باز و بسته کنید و از کارشناس مربوطه راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

نکات مهم بعد از نصب جک درب پارکینگ بیرون بازشو

  • بررسی فضای کافی و زاویه درب ها برای باز و بسته شدن تا مانعی برای عملکرد جک وجود نداشته باشد. دقت به این موضوع مهم است زیرا در آینده دچار خرابی و مشکل می شود.
  • توجه به شفت هاست. در صورتی که شفت ها از جایگاه خود بیرون زده باشد، می توان با تنظیماتی در تابلو فرمان این مشکل را برطرف کرد.
  • توجه داشته باشید نصب اولیه این نوع جک ها بسیار مهم است بنابراین نصب را به کارشناس متبحر و متخصص بسپارید.