برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3.5]

آموزش نحوه نصب جک درب پارکینگ

می دانستید درب های اتوماتیک برای درب های پارکینگ مناسبترین گزینه است؟ زیرا علاوه بر امنیت باعث ایجاد رفاه برای ساکنین ساختمان می شود.. جک پارکینگی یکی از رایج ترین سیستم های اتوماتیک است که بیشتر در درب های پارکینگ کاربرد داردد. ما در این مقاله قصد داریم درباره نحوه نصب جک درب پارکینگ صحبت کنیم.

انواع جک پارکینگی

سیستم درب باز کن اتوماتیک نوعی سیستم می باشد که با نصب بر روی انواع درب های ساختمان علاوه بر فراهم کردن رفاه ساکنین، از ساختمان و ساکنین آن محافظت می کند. این سیستم را می توان بر روی انواع درب هایی به شرح ذیل نصب کرد :

درب کشویی یا ریلی

همان طور که از نام این درب پیداست بر روی ریلی در قسمت فوقانی و تحتانی درب می لغزد و به سمت چپ و راست حرکت می کند. بر روی این درب ها جک پارکینگی ریلی نصب می شود.

جک-پارکینگ-ریلی
جک-پارکینگی-در-شیخ-بهایی

درب لولایی

این درب که به صورت تک لنگه و دو لنگه موجود است اطراف یک لولا حرکت می کند. بر روی این درب ها جک پارکینگی بازویی نصب می شود.

درب اتوماتیک دو لنگه ( جک پارکینگی بازویی)

این درب از قطعات و قسمت هایی تشکیل شده که مهم ترین آنها به شرح ذیل است :

موتور الکترونیکی

این درب از قطعات و قسمت هایی تشکیل شده که مهم ترین آنها به معمولا برای سیستم های درب اتوماتیک پارکینگ از موتورهای تک فاز استفاده می شود. مکانیزم این موتور ها بایدد به گونه ای باشد که باعث حرکت درب به سمت راست و چپ را داشته باشد. برای این منظور در این موتورها از دو سیم پیچ مشابه استفاده می شود که می توان جهت موتور را با قرارا دادن خازن در هر کددام از سیم پیچ ها تغییر داد.4 سیم به ترمینال های مدار الکتروننیک متصل می شود: سیم ارت ، دو سیم به سر خان ، سیسم مشترک یا comشرح ذیل است :

قسمت مکانیکی یا گیربکس

یک موتور تک فاز برای حرکت دادن درب کافی نیست . به همین منظور از جعبه دنده گیربکس استفاده می شود. این قسمت باعث افزایش نیروی درب می شود و با توجه به نوع درب به صورت های مختلف منتقل می شود. مثلا در درب های ریلی این نیرو توسط چرخ دنده از محور محرک مکانیکی به دنددنه هاب شانه ای نصب شده در زیر درب منتقل می شود.

برد الکترونیکی

برای کنترل و تنظیم زمان باز و بسته کردن درب نیاز به برد می باشد که در درب های ریلی بر روی دستگاه اصلی ودر درب های لولایی در یک تابلو کنار درب نصب می شود.این برد خود دارای اجزائی از جمله موارد ذیل می باشد :

  • ترانس تغذیه : ولتاژ تغذیه اصلی سیستم 220 ولت است و توسط این ترانس، تغذیه مدار الکترونیکی که معمولا 24 ولت است، تامین می گردد.
  • کارت یا ماژول گیرنده: به عنوان گیرنده امواج رادیویی ارتباط بین ریموت کنترل و دستگاه اصلی را برقرار می کند که در بعضی سیستم ها بصورت کارت مجزا و ددر بعضی بصورت on board تغذیه گردیده است.
  • رله ها: این رله ها برای اعمال دستورات کنترلی به موتور و لامپ ها و سایر اجزای سیستم به کار می روند.
  • دیپ سوئیچ: این ها مجموعه کلیدهای ریز کنار هم هستند که برای برنامه ریزی سیستم به کار می روند. سیستم کاری دیپپ کاری سوئیچ برمبنای صفر و یک دیجیتال استوار می باشد.
  • LED های نشانگر : حالات کار و حالات تنظیم برد را نشان می دهند.
  • فیوزها: برای حفاظت در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه در مدار قرار می گیرند.
  • ترمینال های اتصال: برای ارتباط ددستگاه اصلی با عناصر دیگر سیستم استفاده می شود.

تجهیزات ایمنی

برای تشخیص موانع و جلوگیری از آسیب دیدن افراد و خودروها از تجهیزاتی استفاده می شود که در هنگام برخورد با موانع متوقف شود. این تجهیزات به شرح ذیل می باشد:

سنسور مادون قرمز

سنسور یا چشمی یکی از قسمت های موثر در درب های اتوماتیک پارکینگ می باشد. که از دو قسمت تشکیل شده است : فرستنده و گیرنده.یک جفت از این سنسورها یا در بیرون درب یا در داخل درب روبروی هم نصب می شود. این سنسورها بر روی پایه های خاصی نصب می شود. عملکرد این سنسورها به این صورت است که دستگاه فرستنده نور مادون قرمز را توسط یک دیود ارسال می کند. این اشعه توسط یک فتودیود روی گیرنده دریافت می کند. به طور معمول یه دیود ال ای دی بر روی گیرنده قرار دارد که وقتی اشعه دریافت می شود، خاموش است. این ویژگی باعث می شود در هنگام عبور افراد یا خودرو از بین این دو قطعهو قطع شددن اشعه عبوری LED روی گیرنده روشن می شود و یک رله که روی گیرنده وجود دارد، تحریک می شود. کنتاکت های رله به مدار کنترل روی برد الکترونیکی متصل می شوند و به این وسیله برد می تواند دستور لازم را برای توقف درب، طبق تننظیمات انجام شده روی برد، به موتور دستگاه صادر نماید. سنسورها را می توان با فاصله 25 متری نصب کرد. ولتاژ تغذیه گیرنده و فرستنده 12-24 ولت ACیا DC است و کنتاک های com و NC روی گیرنده به عنووان کنتاکت بسته برای اتصال به برد مورد استفاده قرار می گیرد. حتما در هنگام نصب توجه داشته باشید که فرستنده و گیرنده روبروی هم به درستی نصب شود.

لامپ های نشانگر

لامپ چشمک زند یا نشانگر در بالای درب نصب می شود و هنگام حرکت درب برای باز و بسته شدن، چشمک می زند. دارای یک کاور زرد رنگ می باشد و لامپ داخل آن معمولا 25 ووات بودده و با ولتاژ 24 ولت تغذیه می شود. ممکن است یک مدار الکترونیکی فلاشر نیز برای فلاش زدن لامپ در داخل چراغ وجود داشته باشد. در بعضی موارد تغذیه لامپ 220 ولت می باشد. در این صورت معمولا از لامپ 40 وات استفاده می گردد و جزئیات مربوطه را می توان از بروشور لامپ استخراج کرد. ددر بعضی از چراغ ها نیز آنتن مربوطه به مدار گیرنده رادیویی در کنار چراغغ وجود دارد.

شستی های کنترل دستی

ریموت کنترل

سیستم درب اتوماتیک مجهز به کنترل از راه دور می باشد. برای این کار از فرستنده رادیویی کوچک مکانیکی یا ریموت کنترل  استفاده می شود. برای باز و بسته کردن یا متوقف کردن درب از دکمه هایی که بر روی ریموت قرار گرفته استفاده می شود.این دستگاه به همراه آنتن و کارت رادیویی گیرنده بر روی برد الکترونیکی قرار گرفته است.

 
شرکت کامادر مرکز فروش جک پارکینگی  در زمینه تولید، فروش، نصب و تعمیر کرکره برقی ،شیشه سکوریت، درب اتوماتیک  و کابین حمام با کارشناسان مجرب و دارای گواهینامه بین المللی آماده ارائه خدمات به مشتریان هستندد. برای مشاووره و کارشناسی رایگان باشماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید . برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.

 

نصب جک پارکینگی بازویی یا سیستم دو لنگه

این سیستم را می توان روی لولای درب ، ستون آجرکاری شده و یا تیرک لولایی درب نصب کرد. این سیستم توسط پلیت مخصوص روی درب نصب می گردد. این صفحه و سوراخ های آن طوری طراحی شده است که قابلیت نصب روی انواع درب ها را داشته باشد. علاوه بر صفحه فلزی که به چهارچوب درب متصل می گردد. یک صفحه فلزی محکم دیگر در انتهای سیستم قرار دارد. باید دقت کنید که صفحه های فلزی را طوری نصب و تنظیم نمایید که فاصله ها با اندازه های زیر منطبق باشد.

C (mm)B (mm)A (mm) 
101013013090°
1010140150
990150170
980150190
980150200
980140210
1010120250
970170130100°
960180150
960180170
970170190
990140210
950190130110°
960180150
970170160

پس از نصب اتصالات لنگه و درب، شروع به سیم کشی و نصب ددیگر تجهیزات می کنیم.

سیم کشی

سیم های مورد استفاده:

  1. چنانچه نوع موتور 220 ولت باشد سیم 1.5*3
  2. اگر موتور 24 ولت باشد (بجز موتورهایی که نیاز به سیم لیمیت سوئیچ دارند) 1.5*3
  3. این سیم فلاشر:1.5*2
  4. سیم های  مورد استفاده برای چشمی: 2 زوج
  5.  قفل برقی : 1.5*2
  6. آنتن کواکسیال

نحوه سیم کشی کلیه سیم ها اصولا از دداخل چهارچوب فلزی درب به سمت مدار فرمان کشیده می شوند. در غیر این صورت از داکت یا لوله های فلزی می توان استفاده کرد.

نصب چشمی ها

چشمی ها در ارتفاع حدود 60 سانتی متری از کف روبروی هم در قسمت بیرون درب قرار می گیرند. در یک جفت چشمی مورد استفاده یک چشم فرستندده و دیگری گیرنده می باشد که چشمی فرستندده فقط نیاز به ولتاژ داشته و چشمی گیرنده علاوه بر ولتاژ 2 ترمینال فرمان به صورت مدار NC در اختیار قرار می گیرد.

فیلم پروژه اجرایی نصب جک پارکینگی دو لنگه در جاجرود

فیلم پروژه اجرایی نصب جک پارکینگی دو لنگه در جاجرود

راهنمای خرید جک پارکینگی

حال که درباره این محصول و نحووه نصب جک پارکینگی آشنا شدید بهتر می توانید در انتخاب و خرید جک آن دقت کنید ولی نکات ذیل را در نظر بگیرید :

  • از نمایندگی و مرکز فروش جک پارکینگی خرید کنید.
  • قبل از خرید حتما درباره برندهای داخلی و خارجی تحقیق کنید و با توجه به نیاز و تعداد تردد ساختمان این محصول را سفارش دهید.
  • حتما به گارانتی و خدمات پس از فروش اینن محصول توجه داشته باشید.
  • بهتر است برای نصب آن بر روی درب با کارشناس و متخصص مربوطه تماس بگیرید و از نصب خودسرانه خودداری کنید .
  • سالی یکبار سرویس و نگهداری درب ساختمان خود را انجام دهید.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3.5]