پارتیشن شیشه ای: پارتیشن  به یکی از محبوب ترین سازه ها در قرن بیست و یکم شناخته شده است؟ اما این سازه با توجه به نوع معماری ساختمان، اقلیم، کاربری ساختمان به صورت متفاوت نصب و اجرا می شود. در این مقاله قصد داریم به موضوعاتی از جمله موارد ذیل بپردازیم.

پارتیشن شیشه ای چیست ؟

پارتیشن شیشه ای پارتیشن هایی هستند از جنس شیشه و شیشه ی به کار رفته در این پارتیشن ها شیشه سکوریت یا همان شیشه های نشکن میباشد.این پارتیشن شیشه ای از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

این سازه ها فقط میتوانند وزن خود را تحمل کنند و تحمل وزن های اضافی را ندارند. برای جدا کردن قسمتی از محیط با قسمتی دیگر از محیط از این پارتیشن ها استفاده میشود. استفاده کردن از این سیستم باعث میشود نور و روشنایی به داخل محیط به خوبی وارد شود و همچنین باعث دید بسیار مناسبی هم هست.

در محیط های اداری گاها دیده شده که که این دفتر ها از تعداد اتاق های کمی برخورد دار هستند و یکی از دغدغه اصلی مدیران در محیط های اداری تفکیک محیط برای کارمندان مختلف میباشد .

از این رو استفاده از پارتیشن های شیشه ای یکی از به صرفه ترین جدا کننده های قسمت های مختلف از یک دیگر میباشد و به همین علت و به خاطر مقرون به صرفه بودن آن این پارتیشن ها از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار بوده اند.

پارتیشن های شیشه ای محبوب ترین پارتیشن در بین مدیران مختلف است که با استفاده از این سیستم میتوانند به تفکیک سازی محیط بپردازند و هر بخش تقسیم شده ای را به کارمندی بدهند تا به راحتی از محیط خود استفاده کند.

این سیستم باعث میشود فضا مدرن و شیک و زیبا شود و همچنین کارایی های به مراتب بیشتری نسبت به پارتیشن های چوبی را داراست و از محبوبیت بیشتری نسبت به پارتیشن های چوبی دارد. این موارد گفته شده تنها بخشی از مزایای پارتیشن های شیشه ای بود در ادامه ی مطلب به مزایای بیشتری از پارتیشن  شیشه ای می پردازیم پس در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

مزایای پارتیشن شیشه ای

پارتیشن های شیشه ای دارای مزیت های بسیار خوبی میباشد که در ادامه سعی داریم تا این مزیت ها را مورد بررسی قرار دهیم .

1- با استفاده از پارتیشن های شیشه ای از نور میشود بهره ی بیشتری را برد : 

زمانی که نور کافی به داخل محیط کار نتباید باعث خستگی و افت انرژی کارمندان میشود و از همین رو کیفیت کار پایین می اید . اما با نصب پارتیشن شیشه ای میتوان از نور طبیعی که از خورشید می تاید استفاده مفیدی کرد.

2- یکی از مزیت های بسیار خوب پارتیشن های شیشه صرفه جویی در انرژی هست : 

یکی از مزیت های خوب این پارتیشن ها صرفه جویی در انرژی میباشد همانطور که در مطالب بالا ذکر کردیم . پارتیشن های شیشه ای بر خلاف پارتیشن های چوبی و پارتیشن های آلومینیومی نیاز انسان را به استفاده از نور های مصنوعی نصب روشنایی های مختلف تا حد بسیار بسیار زیادی کاهش میدهد . از همین رو در دارز مدت باعث صرفه جویی در مصرف انرژی میگردد.

3- این پارتیشن ها بسیار مقرون به صرفه هستند : 

در بین تمامی جدا کننده های فضا یا تفکیک کننده های محیط پارتیشن شیشه ای و یا پارتیشن شیشه ای تک جداره مقرون به صرفه ترین جدا کننده ی محیط می باشد. شما عزیزان با نصب این پارتیشن ها میتوانید با کمترین هزینه فضای خود را به سلیقه خود تفکیک بندی کنید و از محیط به وجود امده لذت ببرید و استفاده کنید.

4- برای اجرای این پارتیشن ها هزینه بسیار پایینی گرفته میشود :

پارتیشن شیشه ای در مقایسه با دیوار های ثابت یا دیوار های پیش ساخته هزینه ی بسیار پایین تری را دارند. با این حساب اگر به دنبال تغییر دکور خود و جدا سازی فضا افتاده اید . استفاده از پارتیشن های شیشه ای بسیار با صرفه تر و در عین حال بسیار مدرن و کاربردی است.

5- این سیستم دارای عایق صوتی بوده است که در نوبه ی خود بسیار مزیت خوبی هست. :

این پارتیشن ها دارای عایق صوتی ست و میتواند محیط ارامی را برای کارمندان به ارمغان بی اورد.

6- وقتی این سیستم در محیط به اجرا در بی اید باعث مدرن شدن آن فضا میشود : 

امروزه روز پارتیشن های شیشه ای یکی از مدرن ترین و زیباترین جدا کننده های فضا هستند. شما با استفاده از این سیستم میتوانید محیط یک دست و یک پارچه ای را برای کارمندان خود فراهم کنید.

7- بسیار انعطاف پذیر است : 

با استفاده از این سیستم بیشتری انعطاف پذیری در بهره وری از محیط و تعامل نیرو ها و پرسنل باهم ایجاد میکند و این یک مزیت بسیار خوبی میباشد.

8- پارتیشن های شیشه ای طول عمر بسیار بالایی دارند : 

با نگهداری و مراقبت های صحیح از پارتیشن های شیشه ای باعث میشود این پارتیشن ها طول عمر بالایی داشته باشند. و تنها با یک بار هزینه کم میتوانید تا مدت ها از این سیستم در فضای خئد استفاده داشته باشید.

9- به راحتی و خیلی آسان میشود آنها را نظافت کرد : 

یکی از مزیت های خوبی که این پارتیشن ها دارد این است که به راحتی میشود آن را نظافت کرد و با شیشه پاک کن های موجود و دستمال های تمیز کننده به راحتی قابل نظافت است.

10- رو این پارتیشن ها میشود لوگو مجموعه را حک کرد : 

شما میتوانید برند خود را به راحتی روی این پارتیشن های شیشه ای داشته باشید و حک کردن لوگو در این پارتیشن ها به سادگی امکان پذیر است.

11- این سیستم یک حریم خصوصی به وجود می اورد : 

یکی از مزیت های فوق العاده خوب این سیستم ها این است که باعث حفظ حریم خصوصی کارمندان میشود.

12- بهره وری کارمندان را افزایش میدهد : 

به علت شفاف بودن این پارتیشن ها به اعتقاد خیلی از کارفرمایان این امر موجب میشود تا کارمندان این حس را داشته باشند که تحت کنترل هستند و نمی توانند از زیر کار در بروند از همین رو باعث بهره وری کارمندان میشود

معایب پارتیشن شیشه ای

همانطور که دارای مزیت هایی میباشد شامل معایبی هم نیز میباشد که در ادامه معایب پارتیشن شیشه ای را خدمت شما عزیزان خواهیم گفت .

1- در صورت شفاف بودن شیشه ها رابطه بصری بین محیط های مختلف برقرار است که این موضوع حریم شخصی را از بین میبرد .

2- اگر در پارتیشن های شیشه از شیشه های معمولی و یا خام استفاده شود امکان شکستن و خرد شدن آن وجود دارد .

تصویر-پارتیشن-شیشه-ای-9512

انواع پارتیشن شیشه ای بر اساس نوع جنس

پارتیشن های شیشه ای بر حسب جنس شیشه به چهار دسته تقسیم میشوند که در این بخش سعی داریم تا چهار بخش را خدمت شما عزیزان بگوییم تا با جنس شیشه های پارتیشن های شیشه ای به طور کامل آشنا شوید .

1- پارتیشن شیشه ای سکوریت : 

پارتیشن شیشه ای : شیشه های سکوریت یا شیشه های نشکن جزء بهترین های شیشه های مقاوم میباشد که در برابر عواملی چون ، طوفان های شدید ، ضربات سنگین ، حرارت و … مقاومت دارد ، این شیشه برای استفاده در پارتیشن های شیشه ای در شیراز بسیار مفید است . شیشه سکوریت در اصطلاح به شیشه های نشکن معروف است . اما شیشه سکوریت هم نیز در مواردی شکسته میشود .

اما در زمان شکستن به به قطعات ریز بی خطر تبدیل میشود که آسیب های جسمانی را به همراه نخواهد داشت .

2- پارتیشن های شیشه ای تک جداره معمولی : 

پارتیشن های شیشه ای تک جداره از یک لایه شیشه سکوریت یا شیشه معمولی ساخته میشود و به صورت شفاف است . شیشه ساده از مقاومت های کمتری برخوردار باشند .

3- پارتیشن های شیشه ای دوجداره :

پارتیشن شیشه ای که با استفاده از شیشه های دو جداره ساخته میشود از مقاومت بیشتری برخور دار است و در عین حال عایق صدا و حرارت میباشد . برای ساخت این پارتیشن ها میشود برای فریم آن از شیشه ، چوب ، فلز و یا ام دی اف استفاده کرد .

4- پارتیشن های شیشه ای هوشمند :

این نوع پارتیشن ها از شیشه های هوشمند ساخته شده اند . شیشه های هوشمند قابلیت کنترل با ریموت را دارند و می توان آن ها را به صورت مات و شفاف در بی آورند.

 

شرکت کامادر شرکت شیشه سکوریت زمینه تولید، فروش، نصب و تعمیر انواع شیشه سکوریت از جمله شیشه نما، شیشه بالکنی، شیشه حمام، پارتیشن شیشه ای، آلاچیق شیشه ای و… با کارشناسان مجرب و دارای گواهینامه بین المللی آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند. برای مشاوره و کارشناسی رایگان باشماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید. برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.