شیشه جلو خودرو و شیشه عقب خودرو دارای جنس های مختلف و متفاوتی می باشد. شاید این برای شما موضوع جالبی باشد که شیشه اتومبیل ها از چه چیزی ساخته شده است و اینکه آیا تمام شیشه های خودرو از یک جنس ساخته شده اند یا خیر و اگر تفاوتی در این زمینه وجود دارد این تفاوت حاصل چه چیزی می باشد و به چه دلیل چنین است، در ابتدا اجازه دهید مروری داشته باشیم بر فهرست مطالبی که در این مقاله خواهیم خواند:

جنس شیشه خودرو

سرنشینان یک خودرو باید در ایمنی باشند و اگر سازندگان خودرو نتوانند این ایمنی را برقرار کنند خودروهایی که تولید می کنند چندان مورد توجه قرار نمی گیرد. یکی از اصلی ترین اصول رعایت ایمنی انتخاب شیشه خودرو می باشد.

جنس شیشه جلو خودرو و شیشه عقب خودرو باید به گونه ای طراحی شده باشد که شما بتوانید بر اساس آن ایمنی را برای تمامی سرنشینان یک خودرو فراهم کنید در غیر این صورت احتمال دارد با ساده ترین تصادف ها خسارت های جانی و مالی بیشماری بر سرنشینان یک خودرو تحمیل شود، در نتیجه میزان استفاده از خودرو کاهش می یابد و تولید کننده باید به فکر راه دیگری باشد.

با توجه به این موضوع و با هدف رعایت ایمنی و افزایش ایمنی سرنشینان خودرو، جنس شیشه جلو خودرو و جنس شیشه عقب خودرو باید به گونه ای باشد که در برابر ضربات استحکام کافی را داشته باشد. همه ما می دانیم که شیشه ها معمولی یا شیشه های خام اصلا گزینه خوبی برای استفاده به عنوان شیشه خودرو نیستند. چرا که شیشه های خودرو در معرض ضربات و آسیب های مختلفی قرار دارد. به همین دلیل معمولا در ساخت شیشه های یک خودرو از شیشه لمینت و شیشه سکوریت استفاده می شود. یکی از ین شیشه ها در برابر ضربات استحکام بیشتری دارند و یکی دیگر از این شیشه ها نشکن هستند.

جنس شیشه جلو خودرو

معمولا جنس شیشه جلو خودرو را از شیشه لمینت انتخاب می کنند. دلیل آن هم این است که در صورت شکسته شدن می تواند آسیب های جدی به سرنشینان خودرو بزند. به همین دلیل برای ساخت شیشه جلو خودرو بهترین گزینه انتخاب شیشه لمینت می باشد.

این شیشه ها به شیشه های نشکن و ضد سرقت هم معروف هستند چرا که به همین سادگی شکسته و خرد نمی شوند و ایمنی بسیار بیشتری را به همراه دارند و می توانند گزینه ای بسیار مناسب برای تمامی افرادی باشند که در خودرو می نشینند. اما باید بدانید که جنس شیشه عقب خودرو می تواند متفاوت باشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

جنس شیشه عقب خودرو

بر خلاف جنس شیشه جلو خودرو که از شیشه لمینت می باشد، جنس شیشه عقب خودرو از شیشه سکوریت می باشد. شیشه های سکوریت به شیشه های نشکن معروف هستند اما باید بدانید که اینگونه نیست که شیشه های سکوریت تحت هیچ شرایطی دچار شکست نشوند.

این شیشه ها می شکنند اما نه به همین سادگی و با ضرباتی ساده، معمولا باید ضربه ای با قدرت هفت برابر قدرت ضرباتی که به شیشه های معمولی وارد می شود به این شیشه ها وارد شود تا این شیشه ها دچار شکست شوند، به همین دلیل استفاده از این شیشه ها می تواند منطقی باشد.

اهمیت استفاده از شیشه لمینت در خودرو

جنس شیشه جلو خودرو لمینت می باشد، اما استفاده از شیشه لمینت چه اهمیتی دارد؟ ما می دانیم که شیشه های لمینت دارای قدرت و استحکام بسیار بیشتری هستند و به همین راحتی ها و با ضربات ساده دچار آسیب و شکستگی نمی شوند. از طرفی اگر به هر دلیلی این شیشه ها شکسته شوند در درون خود خرد می شوند.

یعنی ذرات شکسته شده این شیشه ها به اطراف پخش نمی شود و این یعنی این که شیشه ها می توانند به راحتی از جان افرادی که در خودرو نشسته اند محافظت کرده و گزینه خوبی برای ما باشند.

اهمیت استفاده از شیشه سکوریت در خودرو

اما جنس شیشه عقب خودرو از شیشه سکوریت می باشد. برخلاف جنس شیشه جلو خودرو که از لمینت ساخته می شود. شیشه سکوریت تا هفت برابر از شیشه های معمولی می تواند مستحکم تر باشد به همین دلیل به همین راحتی شکسته نمی شود و این می تواند یکی از مهمترین مزیت های استفاده از شیشه های سکوریت و مستحکم باشد.

از طرف دیگر باید بدانید که شکسته شدن شیشه های سکوریت غیر ممکن نیست، بلکه با یک ضربه با قدرت بسیار زیاد دچار آسیب شده و شکسته می شود، شاید این نکته برای شما کمی عجیب باشد که چرا باید از شیشه هایی که با ضربات مستحکم شکسته می شود در خودرو استفاده شود.

معمولا در تصادف های رانندگی بیشترین ضربات وارده به شیشه جلو می باشد و ضربات بین تمام بخش های خودرو پخش می شود به همین دلیل شیشه سکوریت که در بخش عقب خودرو می باشد کمتر آسیب می بینید.

از طرفی اگر جنس هر دو شیشه لمینت باشد نیروی وارده نمی تواند خود را خالی کند به همین دلیل آسیب های بیشتری را شاهد خواهیم بود. بهترین انتخاب برای جنس شیشه عقب خودرو شیشه سکوریت می باشد، شیشه هایی که در صورت شکسته شدن به هیچ عنوان خطری جدی برای ساکنین خودرو ندارند.

امنیت ساکنین خودرو در زمانی که شیشه سکوریت شکسته شود حفظ می شود چرا که شیشه ها به قطعات بسیار ریزی تبدیل می شود که نمی تواند آسیب های جدی را به شما و سایر سرنشینان خودرو وارد کند. از همین رو این شیشه ها گزینه های بسیار خوبی برای ما محسوب می شوند.

 
شرکت کامادر شرکت شیشه سکوریت زمینه تولید، فروش، نصب و تعمیر انواع شیشه سکوریت از جمله شیشه نما، شیشه بالکنی، شیشه حمام، پارتیشن شیشه ای، آلاچیق شیشه ای و… با کارشناسان مجرب و دارای گواهینامه بین المللی آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند. برای مشاوره و کارشناسی رایگان باشماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید. برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.
 

شیشه های مقاوم برای ماشین چگونه نصب می شود؟

فرآیند نصب شیشه های مقاوم خودرو در برابر ضربه و گلوله گسترده است و باید توسط یک فروشگاه حرفه ای که در نصب شیشه های مقاوم در برابر گلوله تجربه داشته باشد، انجام شود، به این دلیل که این  شیشه ها بسیار ضخیم تر و سنگین تر از شیشه ای است که وسیله نقلیه شما در ابتدا به آن مجهز شده بود. شیشه جلو و عقب ماشین شبیه به یک کار تعویض معمولی است، اما ممکن است نیاز به تغییراتی در قاب ها برای جا دادن شیشه باشد.

شیشه های جانبی ماشین نیاز به کار زیادی دارند:

– ابتدا باید پانل های درب جدا شوند.

-بعد شیشه اصلی برداشته می شود.

– سپس با استفاده  از ابزار فلزکاری، گشاد کردن حفره در و چارچوب پنجره انجام می شود.

-بعد شیشه نصب می شود.

– موتور بالا بر شیشه با قدرت بالا نصب می شود، زیرا برای چرخاندن شیشه سنگین تر به بالا و پایین به قدرت اضافی نیاز است.

اگر شما هم اطلاعی در رابطه با شیشه ضد گلوله خودرو ندارید همین حالا به این لینک مراجعه کنید. 

سخن پایانی

جنس شیشه جلو خودرو از شیشه لمینت و جنس شیشه عقب خودرو از شیشه سکوریت می باشد. هر دو شیشه به دلیل ویژگی هایی که دارند گزینه های بسیار خوب و انتخاب های بسیار خوبی برای شیشه خودرو می باشند از همین رو امروزه عموم خودرو های تولید شده در تمامی بازارهای جهانی از همین شیشه ها در بخش عقب و جلو خودرو استفاده می کنند.