تشخیص و تفاوت شیشه سکوریت با شیشه معمولی چیست؟

شیشه ها در انواع متفاوت و گوناگون، از قدیم تا امروز، در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ در عصر حاضر نیز به کارگیری شیشه بسیار فراگیر است و به هر جایی که شما دقت کنید، قطعاً آن را مشاهده خواهید کرد.  شیشه سکوریت چیست؟ تفاوت شیشه سکوریت با شیشه های معمولی در چه مواردی می باشد؟ آنحوه تشخیص شیشه سکوریت از شیشه معمولی چگونه است؟ در ادامه به توضیح این موارد خواهیم پرداخت.

شیشه سکوریت چیست؟

شیشه سکوریت ، نوعی از شیشه است که در برابر ضربات بسیار مقاوم بوده و به همین دلیل به شیشه ی نشکن معروف می باشد. این شیشه ها به دلیل مقاومت بالا در آسانسورها، مانیتورها، شیشه‌های تلویزیون، گوشی، آکواریوم و… استفاده می شود. این شیشه ها در هنگام شکستگی به قطعه های بسیار ریزی تبدیل می شود و باعث آسیب‌دیدگی و برندگی نیز نخواهد شد.

استحکام و امنیت شیشه سکوریت چقدر است؟

شیشه ی سکوریت، تقریبآ با همان ضخامت شیشه های معمولی، از مقاومت بالاتری برخوردار است؛ مقاومت شیشه ی سکوریت ۴ برابر بیشتر از شیشه های معمولی است. همین شاید دلیلی محکم برای استفاده از شیشه ی سکوریت به جای شیشه ی معمولی باشد.

تفاوت شیشه ی سکوریت و شیشه های معمولی

ابه عنوان مثال از شیشه سکوریت در شیشه ی ماشین استفاده می شود، به این دلیل که در صورت بروز حادثه و یا تصادف ناگهانی، سبب خسارات زیادی نشود. همچنین در صنعت موبایل سازی و گوشی ها نیز در بخش صفحه ی گوشی، از شیشه های سکوریت استفاده می گردد.

تفاوت-شیشه-سکوریت-با-معمولی

شیشه ی سکوریت و اشعه uv

شیشه های سکوریت، نسبت به شیشه های معمولی از ضخامت بیشتری برخوردار می باشد؛ این ضخامت و مقاومت، سبب شده تا این شیشه ها در مقابل اشعه‌های uv نیز مقاوم باشند. معمولا در شیشه های فروشگاه ها، بانک ها و …

آیا شیشه های سکوریت و شیشه های معمولی با هم شباهتی هم دارند؟

با این که این کاربرد و قابلیت های شیشه سکوریت و شیشه های معمولی بسیار متفاوت است، اما این دو شیشه در ابعاد، وزن، شفافیت و رنگ با هم کاملاً یکسان هستند و فرقی ندارند.

 

شرکت کامادرتولید کننده  و مرکز فروش شیشه سکوریت با ارسال کارشناس در محل اندازه گیری ابعاد فضای شما را به صورت رایگان انجام می دهد.برای مشاووره و کارشناسی رایگان با شماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید . برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.

نحوه تشخیص شیشه سکوریت از شیشه معمولی

از نظر ظاهری و ضخامت هر دو نوع شیشه سکوریت و شیشه مممولی شبیه یکدیگر می باشد. اما با دقت به مواردی به شرح ذیل می توانید سکوریت بوددن شیشه را تشخیص دهید:

1- موج دار بودن شیشه سکوریت : برای تشخیص سکوریت بودن شیشه از کنار به شیشه با زاویه 2 تا 5 درجه نگاه کنید اگر سطح شیشه فاصله موج داری از هم داشت سکوریت می باشد.

2- مشاهده با عینک مخصوص : با استفاده از عینک مخصوصی به نام پلایدر می توان شیشه سکوریت را تشخیص داد. نقاطی با قطر بین 5-2 سانتیمتر را روی سطح شیشه می توان مشاهده کرد.