انواع شیشه های مورد استفاده در ساختمان ها

انواع شیشه های مورد استفاده در ساختمان ها چیست؟ شیشه ماده سختی است که ممکن است شفاف، نیمه شفاف و شکننده باشد. شیشه توسط یک فرآیند همجوشی تولید می شود. در این فرآیند ماسه با آهک، سودا و برخی مواد افزودنی دیگر ذوب شده و سپس به سرعت سرد می شود. شیشه برای اهداف معماری در ساختمان ها و سازه ها استفاده می شود. انواع مختلفی از شیشه های مورد استفاده وجود دارد که در ادامه به انواع شیشه های مورد استفاده در ساختمان ها و سازه ها می پردازیم.

شیشه تخت

شیشه تخت یکی از انواع شیشه های مورد استفاده در ساختمان ها است. شیشه تخت، شیشه ورقه ای یا شیشه صفحه ای نوعی شیشه است که در ابتدا به صورت صفحه تولید می شود. معمولا برای پنجره ها، درهای شیشه ای و دیوارهای شفاف استفاده می شود.

شیشه لمینت

شیشه لمینت از دو لایه شیشه ساخته شده است که با لایه های میانی به یکدیگر متصل می شوند تا یک پیوند دائمی ایجاد کنند. لایه های میانی برای حمایت و نگه داشتن شیشه کار می کنند تا یک لایه قوی و یکنواخت، حتی در صورت شکستن ایجاد کنند. شیشه‌های لمینت در ضخامت‌های متفاوتی تولید می‌شوند و می‌توان با استفاده از ترکیب‌ها یا پوشش‌های شیشه‌ ای مختلف برای ارائه کیفیت‌های مختلف، مانند انتشار کم یا افزایش عایق، ایجاد کرد.

 شیشه لمینت در مواقعی که احتمال برخورد انسان وجود دارد یا در صورت شکستن شیشه احتمال سقوط  وجود دارد و یا برای کاربردهای معماری استفاده می شود.

شیشه ساختمانی 1365 انواع شیشه های مورد استفاده در ساختمان ها

شیشه نشکن

شیشه نشکن شیشه چند لایه است. در این نوع شیشه دو یا چند ورقه شیشه ای با یک لایه میانی نامرئی از پلی وینیل یا رزین به هم متصل شده اند، اگرچه گاهی اوقات از ترکیبات دیگری نیز استفاده می شود. لایه های میانی شیشه نشکن به کاهش انتقال صدا کمک می کند. با کمک این شیشه ها خانه شما به طور قابل توجهی ساکت تر خواهد بود. اشعه ماوراء بنفش نیز توسط این نوع شیشه کاهش می یابد.

شیشه کم مصرف

شیشه کم مصرف با لعاب شیشه فلوت با پوشش نازک ویژه در یک طرف تولید می شود. شیشه های کم مصرف از شیشه های پوشش داده شده، برای جلوگیری از خروج گرما از پنجره ها استفاده می کنند. این ویژگی باعث می شود که پنجره ها از نظر حرارتی بسیار عایق باشند و از این رو بازده انرژی ساختمان شما را بهبود می بخشد.

شیشه سیمی

شیشه سیمی ده ها سال است که استفاده می شود و از شکستن شیشه در مواقع اضطراری جلوگیری می کند. این نوع شیشه در طول ساخت با مش سیمی تقویت شده است که در مقایسه با شیشه فلوت آن را بادوام و مقاوم در برابر آتش می کند. در صورت شکستن شیشه به دلیل ضربه ای بیشتر، شیشه توسط سیم در موقعیت خود نگه داشته می شود. این مزیت احتمال آسیب دیدن را کاهش می دهد.

انواع شیشه های مورد استفاده در ساختمان ها

شیشه کروماتیک

شیشه کروماتیک می تواند کارایی شفاف شیشه را کنترل کند و از فضای داخلی در برابر نور روز محافظت کند. شیشه کروماتیک ممکن است فتوکرومیک باشد که دارای لمینیت حساس به نور است.

شیشه خود تمیز شونده

شیشه های خود تمیز شونده نوعی شیشه خاص با سطحی است که خود را از آلودگی و کثیفی دور نگه می دارد. زمینه پوشش های خود تمیز شونده روی شیشه به دو دسته آبگریز و آب دوست تقسیم می شود. این دو نوع پوشش هر دو از طریق عمل آب خود را تمیز می کنند، دسته ی اول با غلتاندن قطرات و دومی با پوشش دادن آب، کثیفی را از بین می برد.

شیشه شناور

شیشه فلوت ورقه ای از شیشه است که توسط شیشه مذاب شناور بر روی بستری از فلز مذاب، ساخته می شود. بیشتر شیشه‌های فلوت شیشه‌های سودا آهکی هستند. شیشه فلوت در اصل یک شیشه فوق العاده صاف و بدون اعوجاج است که برای طراحی سایر اقلام شیشه ای مانند شیشه لمینت، شیشه مقاوم در برابر حرارت و غیره استفاده می شود. با رنگ طبیعی مایل به سبز و ماهیت نیمه شفاف، قادر به انتقال نور فرودی است.

ما  انواع شیشه های مورد استفاده در ساختمان ها ها را بررسی کردیم. می توان گفت، شیشه به عنوان یک عنصر شفاف شیشه ای در پوشش ساختمان استفاده می شود. این شامل پنجره ها در دیوارهای خارجی و پارتیشن های داخلی است.شما می توانید برای کسب اطلاعات بیبشتر با شرکت کامادر تماس بگیرید.

شرکت کامادر شرکت شیشه سکوریت  زمینه تولید، فروش، نصب و تعمیر انواع شیشه سکوریت از جمله شیشه نما، شیشه بالکنی، شیشه حمام، پارتیشن شیشه ای، آلاچیق شیشه ای و… با کارشناسان مجرب و دارای گواهینامه بین المللی آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند. برای مشاووره و کارشناسی رایگان باشماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید . برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.