برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

انواع شیشه دودبند

 این روزا ها به یکی از سازه های بسیار کاربردی و پرطرفدار در چند دهه اخیر تبدیل شده است . همانطور که میدانید شیشه از قدیم تا امروز مورد استفاده انسان ها قرار گرفته است و شیشه خیلی سال پیش توسط انسان ها کشف شد . و استفاده از شیشه در زندگی انسان ها نقش بسیار مهمی پیدا کرد ، و در خیلی از مکان ها مانند نمای ساختمان ها ، پنجره ها و درب ها و … از شیشه استفاده میشود.

همانطور که میدانید شیشه ها انواع مختلفی دارد و هر کدام کاربرد ها و کارایی های خاص خود را دارند . در ادامه ی مقاله سعی داریم تا موضاعات زیر را مورد بررسی قرار دهیم .

1-  انواع شیشه دودبند چیست ؟

2- شیشه دودبند راه پله چیست ؟

3- ابعاد این شیشه برای راه پله چقدر است ؟

4- کاربرد های این شیشه کجاهاست ؟

5- قیمت این شیشه چقدر است ؟

در ادامه ی مقاله همراه ما باشید تا  موضاعات  انواع شیشه دودبند را مورد بررسی قرار دهیم ، تا با این شیشه ها بیشتر و بهتر آشنا شویم .

انواع شیشه دودبند چیست ؟

انواع شیشه دودبند : شیشه ها به این علت که کاربرد های فروانی دارند و در خیلی از جاها از شیشه استفاده میشود ، شیشه ها به روزتری و مقاوم تری پا به عرصه ظهور گذاشتند . شیشه های معمولی و یا شیشه ها خام به علت ایمنی و مقاومت کمی که داشتند همواره در زمان شکستن آسیب های جسمانی به همراه داشتند . از همین رو به خاطر استفاده زیاد از شیشه ها ، شیشه های مقاوم و ایمن مانند شیشه سکوریت و شیشه لمینت که از مقاومت و ایمنی بالایی برخور دار هستند تولید و عرضه شدند.

این شیشه ها از شیشه های خام و یا شیشه های معمولی چندین برابر مقاوم تر و ایمن هستند و به خاطر همین ایمنی و مقاومت بالا کاربرد های فراوانی دارند . شیشه دودبند راه پله و شیشه دودبند یکی از انواع شیشه ها میباشد که بسیار کاربردی و در عین حال به روز و شیک است . که از کارایی هایی بسیار بالایی برخور دار است .

قبل از پرداختن به مبحث شیشه دودبند و شیشه دودبند راه پله این نکته را به شما بگوییم که همانطور که به شما عزیزان در قسمت بالا گفتیم شیشه ها کاربرد های بسیار فروانی دارد و از گذشته تا کنون شیشه ها مورد استفاده انسان ها قرار گرفته است . و کشف اولین شیشه به گذشته های دور باز میگردد و از آن روز تا کنون این شیشه مورد استفاده و استقبال مردم واقع شده است . در گذشته اوایل تنها شیشه خام و یا شیشه معمولی کشف شد و مورد استفاده قرار گرفت و رفته رفته به علت استفاده بسیار زیاد انسان ها از شیشه

شیشه های دیگری مانند شیشه های سکوریت و لمینت کشف و مورد استفاده قرار گرفت . این شیشه ها به دلیل ایمنی و مقاومت بسیار بالایی که نسبت به شیشه های خام و یا شیشه های معمولی دارند بسیار کاربردی  و پر طرفدار شده اند.  با استفاده از این شیشه ها ایمنی را برای خود و اطرافیان خود به ارمغان می آورید ، شیشه های خام و یا شیشه ها معمولی در زمان شکستن به تیکه ها بزرگ و برنده تبدیل میگردد که میتواند خطرات جانی را در مواقع شکستن به همراه داشته باشد .

اما شیشه شکوریت در زمان شکستن به قطعات ریز بی خطر تبدیل میشود و شیشه لمینت هم هم در زمان شکستن از هم نمی پاچد و خورد نمیشود و در جای خود باقی می ماند . به همین علت است که دارای کاربرد های بسیار فروان میباشد .

در مورد شیشه دودبند همانطور که از اسم این شیشه مشخص است این شیشه سکوریت تا حد بسیار بالایی از ورود دود و آتش به فضای داخلی جلوگیری میکند . استفاده از شیشه دودبند یک روش بسیار علمی برای جلوگیری از حوادث ناگوار آتش سوزی میباشد و ااستفاده از این شیشه تاثیر بسیار زیادی در روند کاهش دود و آتش دارد .

شیشه دودبند را بیشتر و بهتر بشناسیم

انواع شیشه دودبند : در ادامه ی مطالب سعی داریم تا توضیحاتی را در مورد شیشه دودبند به شما عزیزان بدهیم تا این شیشه را بهتر و بیشتر بشناسید . قبل از پرداختن به این موضوع خدمت شما با یک مثال بگوییم که دقیقا نحوه ی کارکرد انواع شیشه دودبند چگونه است .

شما در نظر بگیرید که ساختمانی از شیشه دودبند و شیشه دودبند راه پله استفاده میکند . حال زمانی که ساختمان دچار حریق شود وظیفه ی اصلی این شیشه ها این میباشد که دود و آتش به طبقات دیگر راه پیدا نکند و جلوی افزایش حریق و دود را بگیرد .

زمانی که ساختمان پلاسکو در آتش سوخت اگر از شیشه دودبند و شیشه دودبند راه پله استفاده میکردند ، آتش به راحتی به طبقات دیگر نفوذ پیدا نمیکرد و آن فاجعه اتفاق نمی افتاد . پس تا این جای کار متوجه شدیم که این شیشه چه وظایفی دارد و چه مزیت های خوبی دارد.

در ادامه همراه ما باشید تا به ذکر نکاتی این شیشه ها را بهتر و بیشتر بشناسید .

1- این شیشه ها نور طبیعی را از خود عبور میدهند و در راه پله ها به نور مصنوعی کمتری نیاز دارید .

2- استفاده از این شیشه ها باعث کاهش مصرف انرژی میگردد.

3- قیمت و کیفیت بسیار مناسبی دارد و به همین دلیل در مصرف انرژی بسیار مفید است .

4- برای حفظ ایجاد امنیت برای بزرگ سالان و کودکان بسیار کار آمد است .

5- باعث جلوگیری از آتش و دود بر طبقات دیگر میشود .

6- در صورت عدم استفاده متواند با یراق آلات مخصوص قفل شود.

7- در فصل سرما این شیشه ، به راحتی مانع از ورود ، هوای بیرون راه رو به داخل میشود.

انواع شیشه دودبند و شیشه دودبند راه پله یکی از بهترین انواع شیشه میباشد که بسیار پر کاربرد و ایمن است و مزیت های بسیار زیادی دارد .

شیشه دودبند راه پله چیست ؟

انواع شیشه دودبند | شیشه دودبند راه پله واژه ای میباشد که بین طراحان و مهندسان رواج بسیار زیادی دارد و جنس شیشه ی آن از شیشه سکوریت است . این شیشه دارای مزیت های بسیار زیادی میباشد که مهم ترین وظیفه ی آن جلوگیری از افزایش آتش و دود به طبقات دیگر است . این شیشه برای جدا سازی فضای داخلی ساختمان از یک دیگر برای طبقه کارایی دارد و استفاده میشود .

همانطور که گفتیم شیشه به کار رفته در این شیشه ها از جنس شیشه سکوریت میباشد . شیشه سکوریت هفت برابر مقاوم تر از شیشه های خام و یا شیشه های معمولی میباشد . و در ذهن بیشتر مردم به عنوان شیشه نشکن جا افتاده است . اما باید بگوییم که شکستن خواص بارز هر شیشه ای میباشد و شیشه سکوریت نیز دچار شکستگی میشود اما در زمان شکستن خطرات جانی و جسمی را به همراه ندارد برای همین هم است که دارای کاربرد های بسیار زیادی است .

کاربرد ها و انواع شیشه دودبند چیست ؟

1- استفاده از این شیشه یک لایه امنیتی برای هر طبقه میباشد .

2- از ورود گرد و خاک به داخل جلوگیری میکند.

3- عایق صوتی و حرارتی است .

4- ایجاد حریم خصوصی در هر طبفه

5- عبور نور طبیعی د رراه پله ها

6- در صورت وقوع آتش سوزی از انتقال آتش و حرارت به طبقات دیگر جلوگیری میکند.

ابعاد این شیشه

باید این نکته را بدانید که ابعاد و اندازه این شیشه نسبت به دهانه راه پله تعیین میگردد . در زمان نصب میتوان از دب های تک لنگه و دو لنگه استفاده کرد . طبق مقررات عرض باز شو نباید کمتر از 115 باشد . عرض لنگه درب ها باید بین 150 تا 115 باشد.

 

شرکت کامادر شرکت شیشه سکوریت در تهران در زمینه تولید، فروش، نصب و تعمیر انواع شیشه سکوریت از جمله شیشه نما، شیشه بالکنی، شیشه حمام، پارتیشن شیشه ای، آلاچیق شیشه ای و… با کارشناسان مجرب و دارای گواهینامه بین المللی آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند. برای مشاووره و کارشناسی رایگان باشماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید . برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.

قیمت شیشه دودبند و شیشه دودبند راه پله چقدر است ؟

انواع شیشه دودبند : همانطور که در قسمت بالا به آن شاره شد این شیشه ها دارای کاربرد های بسیار زیادی میباشد و در جاهای مختلفی مورد استفاده قرار میگیرد برای همین به صورت دقیق نمیشود گفت که قیمت این شیشه چقدر است . به این خاطر که قیمت آن بستگی به عوامل مختلفی دارد ، عواملی از جمله  ابعاد و اندازه که بر روی قیمت این شیشه ها تاثیر بسیار زیادی دارد . برای همین به صورت دقیق نمیشود قیمت را اعلام کرد .

برای همین شما برای اطلاع از قیمت دقیق باید با شماره های درج شده در سایت کامادور تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما قیمت دقیق را به شما عزیزان اعلام کنند و شما را در خرید این شیشه ها راهنمایی کنند و بتوانید انواع شیشه دودبند و شیشه دودبند راه پله را به راحتی خریداری کنید . البته باید بگوییم که شرکت ما کار نصب این شیشه ها را نیز انجام میدهد.

پس برای اطلاع از قیمت و خرید انواع شیشه دودبند  با ما در تماس باشید . شرکت کامادر

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]